sobota, 5 kwietnia 2008

Poznaj Instrukcję Obsługi Człowieka

Na początek zapoznamy się w skrócie z instrukcją obsługi człowieka.

Ma ona wiele stron i rozdziałów i nie jest możliwa w pełni do zgłębienia.

Na szczęście, dotyczy to nawet wersji dla mężczyzn, którzy z natury są istotami mniej "skomplikowanymi" od kobiet :-))

Tym niemniej, istnieje szereg uniwersalnych zasad, kluczowych rozdziałów, których znajomość może pomóc w zrozumieniu samych siebie - jak i drugiego człowieka.

Co więcej, wiedza ta może się przydać w obronie przed manipulacją z jednej strony, lub dla lepszej komunikacji, przekonywania i etycznej perswazji z drugiej.
  • Chcesz przekonać dziecko do odrobienia lekcji?
  • Masz problem, by nakłonić męża do ciągle odkładanej wizyty u lekarza?
  • Nie wiesz, jak zmotywować podwładnych do wydajniejszej pracy?
  • Zastanawiasz się, co zrobić, by więcej sprzedać, a Twój sklepik, firma czy całkiem duże przedsiębiorstwo zaczęło w końcu przynosić sensowny dochód?
  • Nie możesz przekonać kogoś do swoich pomysłów?
  • Chcesz ocenić, czy przedstawiona Ci oferta jest rzeczywiście korzystna, czy raczej ktoś chce Cię nabić w przysłowiową butelkę?
  • Nie wiesz, czy wierzyć reklamom?
  • ....
Taaaak, jest wiele sytuacji, w których możesz wykorzystać to wszystko, o czym tutaj przeczytasz. Jest bowiem wiele guzików, które możesz nacisnąć, wiele sznurków, za które możesz pociągnąć, by osiągnąć cel.

Ty także masz takie guziki, na które naciskają inni. Nie masz ich wymalowanych na czole, nie widać ich w oczach ani na dłoniach, ale są one silnie zakorzenione gdzieś w głębi Twojego umysłu, gdzieś w Twej podświadomości.

Tak zostałeś zaprojektowana lub zaprojektowany przez Stwórcę - a wszystko to z Boskim zamysłem i dla Twojego dobra. Wyjaśnimy to sobie jeszcze przy innej okazji.

Tymczasem dodam tylko, że znajomość tego mechanizmu to potężne narzędzie w Twoich rękach, w rękach Twoich przyjaciół - ale też wrogów (lub choćby nieuczciwych manipulatorów, polityków, sprzedawców, itp.).

Podam wiele przykładów "jak to działa", głównie na gruncie biznesowym - tym się głównie interesuję i wykorzystuję w pracy, ale zastosowanie podanych przykładów może być szersze, niż biznes i może dotyczyć różnych dziedzin życia.

Zapraszam!

Brak komentarzy: