Witam po dłuższej urlopowej przerwie i zapraszam do kontynuowania wątku na temat perswazyjnego pisania.
Aby cokolwiek sprzedać, trzeba (świadomie lub intuicyjnie) zrozumieć mechanizm kupowania. Należy znaleźć odpowiedź na pytanie:
Dlaczego ludzie cokolwiek kupują?
Wiedza o tym, dlaczego ludzie kupują, to tak naprawdę wiedza o tym, co motywuje klientów do dokonania tego, czy innego zakupu, teraz lub kiedy indziej, u Ciebie lub u Twojej konkurencji. Przyda Ci się ona wielokrotnie, nie tylko w Twojej własnej pracy nad tekstem, ale generalnie w sprzedaży.
Zachęcam Cię do zrobienia tego niepozornego, a jakże przydatnego ćwiczenia.
Zadaj sam sobie powyższe pytanie, po czym wypisz poniżej wszystkie możliwe powody, które przychodzą Ci do głowy.
Przerwij na chwilę czytanie, weź kartkę i zacznij pisać wszystko, co przychodzi Ci na ten temat do głowy. Daj sobie tyle czasu, ile potrzebujesz, by lista była maksymalnie kompletna.
Uzupełnij po prostu zdanie:
Ludzie kupują, aby....
GOTOWE?
A oto kilka moich propozycji, sprawdź, które się powtarzają, a które nie znalazły się na Twojej liście – i uzupełnij ją:
Ludzie kupują, aby…
-> Zarobić pieniądze, zaoszczędzić pieniądze,
zaoszczędzić czas, uniknąć wysiłku, mieć większy komfort,
być zdrowym, uciec od bólu, być chwalonym, być popularnym,
przyciągnąć przeciwną płeć, zachować własność, lepiej się cieszyć i bawić,
zaspokoić ciekawość, ochronić rodzinę, być w zgodzie z modą,
posiadać coś atrakcyjnego i/lub wyjątkowego, zaspokoić apetyt,
naśladować innych, uniknąć kłopotów, uniknąć krytyki,
podkreślić swą indywidualność i wyjątkowość,
zachować/ochronić swą reputację, wykorzystać okazję,
być bezpiecznym, pracować lżej, …
(...)
Znajdź powód, dla którego Twój klient kupuje, znajdź jego indywidualną motywację i wyeksponuj ją w swoim tekście, a możesz być pewien, że sprzedasz.
O ile nie zrazisz go tekstem, który na kilometr pachnie reklamą…
Ale o tym już innym razem.
PS.>> Zainteresowanych zapraszam na najbliższe szkolenie otwarte na ten temat. Tam dowiesz się więcej... i jeszcze więcej... Szczegóły - kliknij TUTAJ!!
poniedziałek, 20 lipca 2009
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz